مجموعه بیوفی

ارائه دهنده خدمات هوشمند در صنعت زیبایی

رازهای

رازهای میکاپ حرفه ای

مهدیه به نژاد

تاریخ نشر: 1402/08/23
1630

میکاپ چیست؟

میکاپ به معنی آرایش صورت است که به‌منظور تقویت زیبایی‌های اولیه صورت و همچنین پوشاندن و کم کردن عیوب صورت انجام می‌پذیرد.

در دنیای امروز که پیشرفت های فراوانی در زمینه مد و زیبایی حاصل شده، میکاپ و آرایش صورت نیز بیشتر به یک علم بدل شده است. در واقع اکنون تنها داشتن مهارت در کشیدن خط چشم و سایه زدن نمی تواند از ما یک میکاپ آرتیست حرفه ای بسازد. بلکه این تلفیق علم و هنر است که موجب حرفه ای تر شدن ما در این زمینه خواهد شد.

میکاپ شیوه‌ها و سبک‌های مختلفی دارد؛ اما کدامیک از این سبک‌ها بهترین نوع آرایش به حساب می‌آید؟

میکاپ حرفه ای

میکاپ make up

در اصل هر سبک و نوع آرایشی که ظرافت بیشتری داشته و حالت طبیعی‌تری به چهره ببخشد می‌تواند مناسب و حرفه‌ای باشد. 

میکاپ حرفه ای در عین حال که به چهره تنوع می بخشد باید اصالت چهره را حفظ کند. 

یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای، برجسته کردن زیبایی طبیعی مشتری را در اولویت کار خود قرار داده و سپس نواقص صورت را اصلاح کرده و فرم و حالت چهره را بهبود می‌بخشد.

نکات ریز و ظریفی در آرایش صورت وجود دارد که می‌تواند در نتیجه نهایی آرایش تأثیر بسزایی داشته باشد. اگر تمایل دارید چند مورد از این فوت‌وفن ها را بدانید به ادامه مطلب دقت کنید.

مهدیه به نژاد میکاپ حرفه ای

میکاپ make up

اساس میکاپ

پاکسازی و اسکراب پوست صورت باعث شاداب‌تر شدن پوست، روشن‌تر شدن رنگ صورت و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. بنابراین قدم اول در داشتن آرایش خوب، تمیز کردن پوست از لایه‌های مرده و پوسته پوسته شده آن است.

آشنا بودن با حالات و فرم چهره و همچنین تسلط داشتند به علم تأثیر رنگ و نور بر چهره برای یک مکاپ آرتیست حرفه‌ای شدن ضروری است. حتماً از کانسیلر برای پوشاندن زخم‌ها و یا تیرگی های پوست استفاده کنید. می توانید خطوط و زوایای ابرو را با استفاده از کانسیلر مشخص‌تر کنید.

فرم لب‌ها در زیبایی صورت بسیار مؤثر بوده و جلب توجه می‌کند. در انتخاب رنگ رژ و همچنین ایجاد سایه روشن بر روی لب دقت کنید همواره برای لب پایین و وسط لب‌ها از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید و گوشه‌ها را تیره‌تر کار کنید؛ تا لب‌ها برجسته و خوش فرم دیده شوند.

کانتورینگ صورت نیز بسیار کاربردی و پراهمیت است کانتورینگ با ایجاد سایه‌ روشن و خطای دید موجب می‌شود زوایای صورت و بینی در چشم بینَنده متفاوت به‌نظر بیاید.

روش کانتور کردن برای هر فرم صورت متفاوت بوده و کسب مهارت در این زمینه نیاز به آموزش و تجربه دارد.

میکاپ در واقع تلفیق علم چهره، نور و رنگ با هنر دست آرایشگر است.

یک میکاپ آرتیست حرفه ای قبل از انجام آرایش باید به شخصیت و جایگاه مشتری در اجتماع و مراسم دقت کرده؛ سپس با توجه به فرم صورت، زیبایی های طبیعی شخص و همچنین شناسایی عیوب و نواقص چهره سبک آرایش مناسب را انتخاب کند. 

تشخیص کاربرد رنگ های مختلف در آرایش صورت بسیار پراهمیت و کاربردی است؛ چرا که هر کدام از رنگ ها در ذهن بیننده چیزی را القا کرده و کاربرد درست آنها در میکاپ می تواند چهره را شاداب، جوان و زیبا نشان دهد.


نظرات کاربران


(برای ثبت نظر باید وارد سایت شوید.)