مجموعه بیوفی

ارائه دهنده خدمات هوشمند در صنعت زیبایی

آرایشگری

آرایشگری هنر است یا بیزینس؟

مجموعه بیوفی

تاریخ نشر: 1402/10/27
1290

آرایشگر هنرمند است یا بیزینس من(وومن)؟!

جواب این سوال بسیار مهم است چون که میتوان گفت پاسخش مسیر موفقیت یک زیباکار را مشخص میکند.

موفقیت در آرایشگری بدون شک در هم تنیده با موفقیت مالی هست. یعنی از شروط اصلی یک آرایشگر موفق، موفقیت مالی اوست. برای مثال نمیتوان گفت من آرایشگر بسیار هنرمند و حرفه ای هستم اما درآمد ندارم. چون هنر و حرفه آرایشگری بدون شک منجر به درآمدزایی هم میشود. از طرفی ما بسیاری از هنرمندان را میبینیم که نتوانسته اند آنچنان که باید درآمد بالایی داشته باشند. نویسنده این مطلب تا کنون زیباکاری را ندیده است که بدون داشتن هنر بالا به درآمد برسد(البته بدون در نظر گرفتن کسانی که صرفا سرمایه گذار هستند، چون آنها هم از هنر بقیه استفاده میکنند). بنابراین به نظر میرسد رقابت اصلی بین افراد آرایشگر هنرمندی است که حرفه ای هم هستند. حال کدامیک موفق تر خواهند شد؟

آنان که علاوه بر هنر، دانش بیزینس هم داشته باشند؟ یا دانش مدیریت؟ یا دانش ارتباطات و راهبری؟

در حقیقت هر 3 این موارد به همراه هنر آرایشگری لازمه موفقیت هستند. شما ممکن است هنر بسیار بالایی داشته باشید اما نداشتن یکی از این موارد باعث میشود که نتوانید آنچنان که باید به موفقیت مالی نیز برسید!

آیا همین ها کافی هستند؟

پول و سرمایه. شما بدون پول و سرمایه مناسب بسیار ضعیف خواهید بود. بدون سرمایه تقریبا حتی دیده نخواهید شد و توجه خاصی به شما نخواهد شد. چون که در حقیقت هنر شما تنها هنر شهر و محله شما نیست. حقیقت این است که شما رقبای زیادی در این کار دارید.

اما چرا این عنصر مهم را جا انداختیم؟! شما با داشتن هنر، دانش ارتباطات و بیزینس میتوانید این عنصر مهم را نیز بدست آورید. فراهم نمودن سرمایه صرفا به داشتن بابای پولدار یا پارتنر پولدار نیست! با ارتباط گیری صحیح با مشتریان، ارائه درست هنر شما به دیگران، قانع کردن کسانی که میتوانند برای شما وام های مختلف تهیه کنند یا به عنوان شریک سرمایه گذار با شما همکاری کنند و ... کار چندان سختی نیست.

در کنار اینها ساختن شبکه همکاری با آرایشگران دیگر نکته ایست که کمتر کسی به آن توجه میکند و اگر دقت کنید کسانی که با دیگران شبکه همکاری و دوستی ایجاد میکنند بسیار موفق تر از بقیه هستند.

خلاصه و نتیجه گیری

آرایشگری تلفیقی از هنر و دانش است:

  • هنر آرایشگری
  • دانش بیزینس
  • دانش ارتباطات و راهبری
  • دانش مدیریت

که با تلفیق این موارد میتوان به عنصر بسیار مهم سرمایه و پول نیز دست یافت و در نهایت با ایجاد شبکه همکاری و دوستی با همکاران هم رده خود میتوانید در سطح بالایی به موفقیت برسید.


نظرات کاربران


(برای ثبت نظر باید وارد سایت شوید.)